Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, üniversite öğrencilerine yükseköğretimdeki güncel konulara eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı; Türkiye'de ve dünyada yükseköğretim sistemlerinin çağdaş eğilimlerini, fırsatlarını ve temel özelliklerini tanıtmayı; Türk yükseköğretim sistemi başta olmak üzere dünyadaki uluslararasılaşma eğilimleri ve yükseköğretimdeki nicel ve nitel gelişmeler hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste Yükseköğretim ve üniversite/akademi fikri; Türkiye'de yükseköğretim sisteminin tarihsel gelişimi; Türkiye'de yükseköğretimin yasal temelleri ve yapısı; Yükseköğretimde güncel eğilimler; Yükseköğretimde finansman/yükseköğretim ekonomisi; Üniversitelerde özerklik; Seçkin ülkelerde yüksek öğretim politikası ve stratejisi; Türkiye'nin yükseköğretim politikası ve stratejisi; Türk yükseköğretim sisteminde sorunlar, eğilimler ve güncel tartışmalar; Avrupa Birliği Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci, Türkiye'deki yansımaları); Yükseköğretimde kalite güvencesi ve akreditasyon; Yükseköğretime erişim ve giriş düzenlemeleri ile ilgili temel konulara yer verilmektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. KÜRŞAT ARSLAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Altbach, P. (2013). The international imperative in higher education. Boston College, USA. Aydın, O. T. (2014). Current developments and trends in higher education. Journal of Business Economics and Finance, 3(4), 471-489. Altbach, P. (2007). Academic freedom: International realities and challenges. Tradition and transition: The international imperative in higher education (pp. 49–66). Rotterdam, The Netherlands: Sense. Arslan, K., & Kılınç, A. Ç. (2021). The marginalized few: reflections from the lived experiences of forced displaced academics in Turkish academia. Oxford Review of Education, 1-20. Alemu, S. K. (2018). Meaning, idea and history of university/higher education: brief literature review. FIRE: Forum for International Research in Education, 4(3). Barnett, R. (2005). Recapturing the universal in the university. Educational Philosophy and Theory, 37(6), 785-797. Curaj, A., Matei, L., Pricopie, R., Salmi, J., & Scott, P. (2015). The European higher education area: Between critical reflections and future policies (p. 898). Springer Nature. de Wit, H. (2020). Internationalization of higher education: The need for a more ethical and qualitative approach. Journal of International Students, 10(1). de Wit, H., & Altbach, P. G. (2021). Internationalization in higher education: Global trends and recommendations for its future. Policy Reviews in Higher Education, 5(1), 28-46. Knight, J. (2004). Internationalization remodeled: Definition, approaches, and rationales. Journal of studies in international education, 8(1), 5-31. Knight, J. (2012). Student mobility and internationalization: Trends and tribulations. Research in Comparative and International Education, 7(1), 20-33. Knight, J. (2012). Internationalization: Three generations of crossborder higher education. India International Centre. Kılınç, A. C., Arslan, K., & Polat, M. (2020). Studying abroad: A phenomenological study of lived experiences of international students in Turkey. Journal of International Students, 10(4), 853–871. Pillay, P., Woldegiorgis, E. T., & Knight, J. (2017). Higher education finance: Implications for regionalization. In Regionalization of African Higher Education (pp. 175-187). Brill. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/Higher_Education_in_Turkey_2019_en.pdf.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|