Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD340Contemporary Higher Education2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, üniversite öğrencilerine yükseköğretimdeki güncel konulara eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı; Türkiye'de ve dünyada yükseköğretim sistemlerinin çağdaş eğilimlerini, fırsatlarını ve temel özelliklerini tanıtmayı; Türk yükseköğretim sistemi başta olmak üzere dünyadaki uluslararasılaşma eğilimleri ve yükseköğretimdeki nicel ve nitel gelişmeler hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste Yükseköğretim ve üniversite/akademi fikri; Türkiye'de yükseköğretim sisteminin tarihsel gelişimi; Türkiye'de yükseköğretimin yasal temelleri ve yapısı; Yükseköğretimde güncel eğilimler; Yükseköğretimde finansman/yükseköğretim ekonomisi; Üniversitelerde özerklik; Seçkin ülkelerde yüksek öğretim politikası ve stratejisi; Türkiye'nin yükseköğretim politikası ve stratejisi; Türk yükseköğretim sisteminde sorunlar, eğilimler ve güncel tartışmalar; Avrupa Birliği Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci, Türkiye'deki yansımaları); Yükseköğretimde kalite güvencesi ve akreditasyon; Yükseköğretime erişim ve giriş düzenlemeleri ile ilgili temel konulara yer verilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. KÜRŞAT ARSLAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Altbach, P. (2013). The international imperative in higher education. Boston College, USA.
Aydın, O. T. (2014). Current developments and trends in higher education. Journal of Business Economics and Finance, 3(4), 471-489.
Altbach, P. (2007). Academic freedom: International realities and challenges. Tradition and transition: The international imperative in higher education (pp. 49–66). Rotterdam, The Netherlands: Sense.
Arslan, K., & Kılınç, A. Ç. (2021). The marginalized few: reflections from the lived experiences of forced displaced academics in Turkish academia. Oxford Review of Education, 1-20.
Alemu, S. K. (2018). Meaning, idea and history of university/higher education: brief literature review. FIRE: Forum for International Research in Education, 4(3).
Barnett, R. (2005). Recapturing the universal in the university. Educational Philosophy and Theory, 37(6), 785-797.
Curaj, A., Matei, L., Pricopie, R., Salmi, J., & Scott, P. (2015). The European higher education area: Between critical reflections and future policies (p. 898). Springer Nature.
de Wit, H. (2020). Internationalization of higher education: The need for a more ethical and qualitative approach. Journal of International Students, 10(1).
de Wit, H., & Altbach, P. G. (2021). Internationalization in higher education: Global trends and recommendations for its future. Policy Reviews in Higher Education, 5(1), 28-46.
Knight, J. (2004). Internationalization remodeled: Definition, approaches, and rationales. Journal of studies in international education, 8(1), 5-31.
Knight, J. (2012). Student mobility and internationalization: Trends and tribulations. Research in Comparative and International Education, 7(1), 20-33.
Knight, J. (2012). Internationalization: Three generations of crossborder higher education. India International Centre.
Kılınç, A. C., Arslan, K., & Polat, M. (2020). Studying abroad: A phenomenological study of lived experiences of international students in Turkey. Journal of International Students, 10(4), 853–871.
Pillay, P., Woldegiorgis, E. T., & Knight, J. (2017). Higher education finance: Implications for regionalization. In Regionalization of African Higher Education (pp. 175-187). Brill.
https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/Higher_Education_in_Turkey_2019_en.pdf.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Veri yok

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dünyada ve Türkiye`de yükseköğretim sisteminin tarihsel gelişimi,yükseköğretimde güncel eğilimler ve yükseköğretimin finansmanı, ülkelerin yükseköğretim politika ve stratejileri ,yükseköğretimde kalite güvencesi gibi konular hakkında bilgi sahibi olur.
2 Yükseköğretim sistemlerinde yaşanan sorunları ve eğilimleri analiz eder.
3 Yükseköğretim fikrine yön veren farklı ideoloji ve paradigmaları tartışır.
4 Yükseköğretime yön veren politika ve stratejileri değerlendirme becerisi geliştirir.
5 Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla dünya genelinde ve Türkiye özelinde yükseköğretim sistemlerini tanır.
6 Gelişmiş ülkelerin yükseköğretim sistemleri ve kendi ülkelerindeki yükseköğretim sistemlerini karşılaştırmalı bir perspektifken değerlendirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yükseköğretim ve üniversite/akademi fikri . .
2 Yükseköğretim ve üniversite/akademi fikri . .
3 Türkiye`de yükseköğretim sisteminin tarihsel gelişimi . .
4 Türkiye`de yükseköğretimin yasal temelleri ve yapısı . .
5 Yükseköğretimde güncel eğilimler . .
6 Yükseköğretimde güncel eğilimler . .
7 Yükseköğretimde finansman/yükseköğretim ekonomisi . .
8 Üniversitelerde özerklik . .
9 Seçkin ülkelerde yükseköğretim politikası ve stratejisi . .
10 Türkiye`nin yükseköğretim politikası ve stratejisi . .
11 Türk yükseköğretim sisteminde sorunlar, eğilimler ve güncel tartışmalar . .
12 Avrupa Birliği Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci, Türkiye`deki yansımaları) . .
13 Yükseköğretimde kalite güvencesi ve akreditasyon . .
14 Yükseköğretime erişim . .


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=969562&curProgID=999&lang=tr