Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD339Multicultural and Comparative Education2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilere genel hatlarıyla çokkültürlü eğitim ve çokkültürlü ortamlarda eğitim uygulamalarına ilişkin bilgi sunmak. Çokkültürlü eğitimin temel pedagojik bileşenlerini analiz etme, çokkültürlü eğitime yön veren farklı ideoloji ve paradigmaları tartışma ve çokkültürlü eğitim ortamlarında kendi kimliklerimizi, önyargılarımızı ve konumumuzu değerlendirme becerisi geliştirmek. Bununla birlikte karşılaştırmalı eğitim ekseninde öğrencilere dünya genelinde ve Türkiye özelinde eğitim sistemlerini tanıtmak. Ayrıca, öğrencilere eleştirel ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmak kaydıyla gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ve kendi ülkelerindeki eğitim sistemlerini karşılaştırmalı bir perspektifken değerlendirme fırsatı sunmak.
Dersin İçeriği Bu derste kültür ve kültürel çeşitlilik; çokkültürlülük; çokkkültürlü eğitim; çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar; çokkültürü eğitimin tarihi ve teorik temelleri; çokkültürlü eğitimin amaçları ve eleştirisi; çokkültürlü eğitime yön veren farklı ideoloji ve paradigmalar; karşılaştırmalı eğitim kavramı; karşılaştırmalı eğitim tarihi; karşılaştırmalı eğitimin temel özellikleri; karşılaştırmalı ve uluslararası eğitim; karşılaştırmalı bir perspektiften gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin eğitim sistemleri ve iyi örnekelerle ilgili temel konulara yer verilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. KÜRŞAT ARSLAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aydın, H. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlü eğitim tartışmaları ve uygulamaları. Ankara: Nobel.
Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem Yayınları.
Banks, J. A. (2008). Çokkültürlü eğitime giriş [Introduction to Multicultural Education]. (H. Aydin, Çev.) İstanbul: Anı Yayıncılık.
Banks, J. A., & Banks, C. A. M. (Eds.). (2019). Multicultural education: Issues and perspectives. John Wiley & Sons.
Bennett, C. (2001). Genres of research in multicultural education. Review of Educational Research, 7(2), 171-217.
Cowen, R., & Kazamias, A. M. (Eds.). (2009). International handbook of comparative education (Vol. 22). Springer Science & Business Media.
Gay, G. (2004). The importance of multicultural education. Educational Leadership. December 2003/January 2004.
Gülcan, M., & Şahin, F. (2021). Karşılaştırmalı eğitim: Tematik bir yaklaşım. Pegem Yayınları.
Marshall, J. (2019). Introduction to comparative and international education. Sage
Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle (Gözden Geçirilmiş 2. Baskı). Anı Yayıncılık.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Veri yok

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kültür, kültürel çeşitlilik, çokkültürlülük, çokkültürlü eğitim, karşılaştırmalı eğitim hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çokkültürlü eğitimin temel pedagojik bileşenlerini analiz eder.
3 Çokkültürlü eğitime yön veren farklı ideoloji ve paradigmaları tartışır.
4 Çokkültürlü eğitim ortamlarında kendi kimliklerimizi, önyargılarımızı ve konumumuzu değerlendirme becerisi geliştirir.
5 Karşılaştırmalı eğitim ekseninde öğrenciler dünya genelinde ve Türkiye özelinde eğitim sistemlerini tanır.
6 Karşılaştırmalı bir perspektiften farklı eğitim sistmelerine yönelik eleştirel ve bütüncül bir bakış açısı kazanır.
7 Gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ve kendi ülkelerindeki eğitim sistemlerini karşılaştırmalı bir perspektifken değerlendirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kültür ve kültürel çeşitlilik Kavramları . .
2 Çokkültürlülük kavramı . .
3 Çokkültürlü eğitim . .
4 Çokkültürlü eğitimin tarihi gelişimi ve teorik temelleri . .
5 Çokkültürlü eğitimin karakteristik özellikleri ve amaçları . .
6 Çokkültürlü eğitime yönelik eleştiriler . .
7 Çokkültürlü eğitime ilişkin güncel gelişmeler . .
8 Karşılaştırmalı eğitim kavramı . .
9 Karşılaştırmalı eğitimin özellikleri . .
10 Karşılaştırmalı eğitim tarihi . .
11 Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitim . .
12 Gelişmiş ve gelişmekte olan ülke eğitim sistemlerinden örnekler . .
13 Türkiye ve gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemlerinin karşılaştırılması . .
14 Türkiye ve gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemlerinin karşılaştırılması . .


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=969561&curProgID=999&lang=tr