Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Dersi alan öğrencilere genel hatlarıyla çokkültürlü eğitim ve çokkültürlü ortamlarda eğitim uygulamalarına ilişkin bilgi sunmak. Çokkültürlü eğitimin temel pedagojik bileşenlerini analiz etme, çokkültürlü eğitime yön veren farklı ideoloji ve paradigmaları tartışma ve çokkültürlü eğitim ortamlarında kendi kimliklerimizi, önyargılarımızı ve konumumuzu değerlendirme becerisi geliştirmek. Bununla birlikte karşılaştırmalı eğitim ekseninde öğrencilere dünya genelinde ve Türkiye özelinde eğitim sistemlerini tanıtmak. Ayrıca, öğrencilere eleştirel ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmak kaydıyla gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ve kendi ülkelerindeki eğitim sistemlerini karşılaştırmalı bir perspektifken değerlendirme fırsatı sunmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste kültür ve kültürel çeşitlilik; çokkültürlülük; çokkkültürlü eğitim; çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar; çokkültürü eğitimin tarihi ve teorik temelleri; çokkültürlü eğitimin amaçları ve eleştirisi; çokkültürlü eğitime yön veren farklı ideoloji ve paradigmalar; karşılaştırmalı eğitim kavramı; karşılaştırmalı eğitim tarihi; karşılaştırmalı eğitimin temel özellikleri; karşılaştırmalı ve uluslararası eğitim; karşılaştırmalı bir perspektiften gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin eğitim sistemleri ve iyi örnekelerle ilgili temel konulara yer verilmektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. KÜRŞAT ARSLAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Aydın, H. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlü eğitim tartışmaları ve uygulamaları. Ankara: Nobel. Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem Yayınları. Banks, J. A. (2008). Çokkültürlü eğitime giriş [Introduction to Multicultural Education]. (H. Aydin, Çev.) İstanbul: Anı Yayıncılık. Banks, J. A., & Banks, C. A. M. (Eds.). (2019). Multicultural education: Issues and perspectives. John Wiley & Sons. Bennett, C. (2001). Genres of research in multicultural education. Review of Educational Research, 7(2), 171-217. Cowen, R., & Kazamias, A. M. (Eds.). (2009). International handbook of comparative education (Vol. 22). Springer Science & Business Media. Gay, G. (2004). The importance of multicultural education. Educational Leadership. December 2003/January 2004. Gülcan, M., & Şahin, F. (2021). Karşılaştırmalı eğitim: Tematik bir yaklaşım. Pegem Yayınları. Marshall, J. (2019). Introduction to comparative and international education. Sage Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle (Gözden Geçirilmiş 2. Baskı). Anı Yayıncılık.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|