Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD335Values Education2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce (%100)
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere değerler kavramını tanıtmak ve değerleri destekleyen bir ortamı anlamak, geliştirmek ve idrak etmek için gerekli beceri ve yetkinlikleri kazandırmak.
Dersin İçeriği Öğrencilere, değişen toplumda sosyal sorumluluk, dürüstlük, bütünlük ve adalet açısından zorluklarla yüzleşmelerine yardımcı olmak amacıyla bir yetişkinde bulunan olumlu tutum ve nitelikleri geliştirmek adına anlamlı alıştırmalar sunmak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Öğr. Gör. Emine AYDIN eaydin@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Values Education in Schools: A Resource Book for Student Inquiry by Mark Freakley, Gilbert Burgh and Lyne Tilt MacSporran; Values Education and Lifelong Learning: Principles, Policies, Programmes by David N Aspin and Judith D Chapman; Values in Education Edited By Eva Burman, Maxine Cooper, Lorraine Ling, Joan Stephenson.
Values Education in Schools: A Resource Book for Student Inquiry by Mark Freakley, Gilbert Burgh and Lyne Tilt MacSporran; Values Education and Lifelong Learning: Principles, Policies, Programmes by David N Aspin and Judith D Chapman; Values in Education Edited By Eva Burman, Maxine Cooper, Lorraine Ling, Joan Stephenson.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 2 14 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1 30

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 1. Değer türlerini anlama.
2 2. Değerleri, eleştirel düşünmeyi ve işbirliğini geliştirebilme.
3 3. Değerlerin geliştirilmesi için farklı öğrenme tekniklerini kullanabilme.
4 4. Değerlerin aşılanmasında aile ve eğitim kurumlarının rolünü anlayabilme.
5 5. Değer ve ahlaki gelişim ile ilgili bazı teori ve uygulamaları eleştirel olarak değerlendirebilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Değerlerin Tanımı, Değer Türleri Tartışma (Doğan, 1997)
2 Eğitimde değerlerin geliştirilmesi Tartışma (Doğan,1997)
3 Değerleri öğrenme yaklaşımları; rol yapma, hikaye anlatımı, grup projesi, tartışma Tartışma (Veugelers, 2000)
4 Değerler eğitiminin amaçları; sorunlar ve zorluklar Tartışma (Oyserman, 2015)
5 Sınıftaki değerler; değer farkındalığı, değer açıklama, değer geliştirme, değer keşfi Tartışma (Oyserman, 2015)
6 Eğitimde değerler için okul yaklaşımı Tartışma (Oyserman, 2015)
7 Değerlerin aşılanmasında ailenin rolü Tartışma Pdf
8 5 C; bağ, ilgi, eleştirme, iletişim, bağilılık Tartışma Pdf
9 Kültür ve değerler Tartışma (Yoldaş, 2015)
10 Kuruluşlardaki değerler Tartışma (Yoldaş, 2015)
11 Değerler ve etik ikilem Tartışma Pdf
12 Çocukların değerlerinin gelişimi Tartışma Pdf
13 Ahlaki değer eğitimi Tartışma Pdf
14 Dersin değerlendirilmesi Tartışma Pdf


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=964562&curProgID=999&lang=tr