Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD328Geleneksel Türk Sanatları - Kaatı 2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kitap sanatlarından olan Katı' sanatının tanımı, tarihçesi ve uygulama yöntemleri
Dersin İçeriği Kağıt yapımı, tek kat, yalın kat ve katlı kesim teknikleri.
kompozisyon oluşturma, tablo hazırlama.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. Sebahat KILIÇ BÜLBÜL skilic@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar KAT'I : Osmanlı dünyasında kağıt oyma sanatı- Filiz ÇAĞMAN Bir sanata can vermek, Katı'- Alpar TÜRK


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Ödevler 2 8 16
Uygulama 2 14 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 74

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Geleneksel Türk sanatlarını tanır.
2 Kitap sanatlarını tanır
3 Kaatı sanatını tanır
4 Katı sanatının malzemelerini tanır
5 Kaatı sanatını uygulamayı öğrenir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Geleneksel Türk Sanatlarını tanır Malzeme temini
2 Kitap sanatlarını tanır
3 Katı' sanatını tanır
4 Geleneksel kaatı sanatı örneklerini inceler
5 Kağıt hazırlığı yapar
6 ahar ve mühre yapar
7 Yalın kat katı keser
8 Erkek ve dişi katı oyar
9 Çok katlı katı keser
10 Katmerli katıı keser
11 Komposizyon düzenler
12 Komposizyonları birleştirir.
13 Tablo hazırlar
14 Tablo hazırlar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=885567&lang=tr&curProgID=999