Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD316Türk Mutasavvıfları2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türk kültürünün oluşmasında önemli rol oynayan mutasavvıf şahsiyetlerin öğrencilere tanıtılarak kültür bilincinin oluşmasını sağlamak
Dersin İçeriği Horasan'dan başlayarak Anadolu'nun Türkleşmesini sağlayan ve Türk kültürünü oluşturan büyük mutasavvıfların hayatı ve Türk kültürüne katkıları
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Gülcan Arslan gulcanarslan@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Prof.Dr.H.Kamil Yılmaz, Seçme Metinlerle Tasavvuf Klasikleri /Mustafa Kara, Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları/ M. Hakan Alşan, Horasan Erenleri/ M. Fuad Kprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar /Çınar Ata, Seyyid Nesimi Dosdoğru Yol /Selahaddin Şar, İslam Tasavvufu /Abdülbaki Gölpınarlı, Kaygusuz Abdal-Hatayi-Kul Himmet/ Fatıma Keskin, Kaygusuz Abdal /Nihad Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi /Mustafa Tatcı, Bir Ulu Pir Hacı Bayram-ı Veli/ Seyyid Nesimi, Hakikatlere Giriş /Yunus Emre, Divan/ Mehmet Önal, Hak Çalabım/ Ahmed Yesevi, Divan-ı Hikmet /Mürsel Öztürk, Anadolu Erenlerinin Kaynağı Horasan/ Hüseyin Turan (Editör), Türkiye'nin Birikimleri Mutasavvıflar/ Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı

1
2
Prof.Dr.H.Kamil Yılmaz, Seçme Metinlerle Tasavvuf Klasikleri
Mustafa Kara, Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları
M. Hakan Alşan, Horasan Erenleri
M.Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar
Çınar Ata, Seyyid Nesimi Dosdoğru Yol
Selahaddin Şar, İslam Tasavvufu
Abdülbaki Gölpınarlı, Kaygusuz Abdal-Hatayi-Kul Himmet
Fatıma Keskin, Kaygusuz Abdal
Nihad Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi
Mustafa Tatcı, Bir Ulu Pir Hacı Bayram-ı Veli
Seyyid Nesimi, Hakikatlere Giriş
Yunus Emre, Divan
Mehmet Önal, Hak Çalabım
Ahmed Yesevi, Divan-ı Hikmet
Mürsel Öztürk, Anadolu Erenlerinin Kaynağı Horasan Erenleri
Hüseyin Turan (Eidtör) Türkiye`nin Birikimleri Mutasavvıflar
Erman Artun, Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı
Prof.Dr.H.Kamil Yılmaz, Seçme Metinlerle Tasavvuf Klasikleri
Mustafa Kara, Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları
M. Hakan Alşan, Horasan Erenleri
M. Fuad Kprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar
Çınar Ata, Seyyid Nesimi Dosdoğru Yol
Selahaddin Şar, İslam Tasavvufu
Abdülbaki Gölpınarlı, Kaygusuz Abdal-Hatayi-Kul Himmet
Fatıma Keskin, Kaygusuz Abdal
Nihad Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi
Mustafa Tatcı, Bir Ulu Pir Hacı Bayram-ı Veli
Seyyid Nesimi, Hakikatlere Giriş
Yunus Emre, Divan
Mehmet Önal, Hak Çalabım
Ahmed Yesevi, Divan-ı Hikmet
Mürsel Öztürk, Anadolu Erenlerinin Kaynağı Horasan
Hüseyin Turan (Editör), Türkiye'nin Birikimleri Mutasavvıflar
Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Eğitim Bilimleri %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 76

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ahmed Yesevi'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
2 Mevlânâ Celaleddin Rûmî'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
3 Hacı Bektaş-ı Veli'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
4 Ahi Evran'ın hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
5 Yunus Emre'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
6 Somuncu Baba'nın hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
7 Hacı Bayram-ı Veli'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
8 Akşemseddin'in hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
9 Eşrefoğlu Rumi'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
10 Ümmi Sinan'ın hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
11 Aziz Mahmud Hüdai'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
12 Niyazi-i Mısri'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
13 Aşık Ruhsati'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak
14 Tahir'ül Mevlevi'nin hayatını örnek alarak Türk kültürünü öğrenmek, yaşamak ve yaşatmak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ahmed Yesevî
2 Mevlânâ Celaleddin Rûmî
3 Hacı Bektaş-ı Veli
4 Ahi Evran
5 Yunus Emre
6 Somuncu Baba
7 Hacı Bayram-ı Veli
8 Akşemseddin
9 Eşrefoğlu Rûmî
10 Ümmî Sinan
11 Aziz Mahmud Hüdâi
12 Niyâzî-i Mısrî
13 Aşık Ruhsâtî
14 Tâhirü’l Mevlevî


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8
Ö9
Ö10
Ö11
Ö12
Ö13
Ö14

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=823569&curProgID=999&lang=tr