Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye’de popüler kültürün ve gündelik hayatın büyük bir parçası olan sanat, müzik, televizyon, spor, moda ve film gibi birbirinden farklı üretim alanlarını, Türkiye’nin sosyo-kültürel, politik ve ekonomik açısından incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriği bireysel ve toplumsal özelliklerimizin, kültürümüzün çağdaş medya, teknolojiler ve popüler kültür tarafından ne şekilde etkilendiği ile ilgilidir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ülkü Hayriye İNCİ https://unis.karabuk.edu.tr/akademisyen/ulkuinci ulkuinci@karabuk.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Çağan, K. (2003) Popüler Kültür ve Sanat, Ankara,Altınküre Yayınları Henri L.(1998), Modern Dünyada Gündelik Hayat, İstanbul: Metis Yayınları. Kongar, E. (1999) Toplumsal değişme kuramları ve Türkiye gerçeği, Istanbul, Remzi Kitabevi Oktay, Ahmet (2002). Türkiye’de Popüler Kültür. İstanbul: Everest Yayınları. Özbek M. (2002). Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, İletişim Yayınları, Ankara.
|
|
Ritzer,G.(2020).Toplumun McDonaldlaştırılması. Ayrıntı Yayınları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%60
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|