Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD263Türkiye Coğrafyası-Beşeri2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türkiye'nin nüfus ve yerleşme özellikleri ile ekonomik faaliyetleri arasındaki ilişkiyi kavramak ve bu doğrultuda dağılışlarını yapabilmek.
Dersin İçeriği Türkiye beşeri coğrafyası ile ilgili bibliyografyayı öğrenme, Türkiye'de yerleşim faaliyetlerini tarihsel süreçteki durumu, Türkiye'deki yerleşmelerin dağılışında etkili olan coğrafi faktörler, Türkiye'deki yerleşme tipleri, Türkiye nüfusunun sosyoekonomik nitelikleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Fatih AYDIN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar "H. DOĞANAY, Türkiye Beşeri Coğrafyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 1994.H. DOĞANAY, Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Çizgi KitabeviYayım, Erzurum, 1998.H. DOĞANAY, Ekonomik Coğrafya 2 Enerji Kaynakları, Şafak Yayınevi, 1998, ErzurumH. DOĞANAY,Ü. Özdemir,İ.F. Şahin, Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya,Aktif Yayınevi, 2003, ErzurumH. DOĞANAY, Ekonomik Coğrafya 3 Ziraat Coğrafyası, Aktif Yayınevi, 2007, ErzurumN. TUNÇDİLEK,Türkiye´de Yerleşmenin Evrimi, İst. Ünv. Den Bil. ve Coğ. Enst, Yayını, İstanbul, 1986.N. ÖZGÜÇ, E. TÜMERTEKİN, Beşeri Coğrafya İnsan Kültür Mekan, Çantay Kitabevi, 2004.C. ŞAHİN, H. DOĞANAY, N. A. ÖZCAN, Türkiye Coğrafyası (FİZİKİ, Beşeri, Ekonomik, Jeopolitik), Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2006, Ankara.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 7 4 28
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 78

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Türkiye'nin beşeri coğrafyasında etkili olan coğrafi faktörleri kavrayabilme
2 Türkiye de nüfus dağılışını etkileyen faktörleri yorumlayabilme
3 Türkiye de yerleşmenin dağılışını etkileyen faktörleri açıklayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Beşeri Coğrafyanın Coğrafya bilimi İçindeki Konumu ve kapsamı, Beşeri Coğrafyanın güncel konuları
2 Türkiye’nin Beşeri Coğrafyası ile ilgili bibliyografya hakkında bilgi
3 Yerleşme olgusu, yerleşim yeri seçiminde etkili olan fiziki ve beşeri faktörler. Yerleşmelerde sit ve situasyon kavramları, Tarihsel süreçte Türkiye'de yerleşm faaliyetlerinin gelişimi: Paleolitik, Mezolitik, Neolitik dönem yerleşmeleri
4 Tarihsel Süreçte Türkiye’de Yerleşim Faaliyetlerinin Gelişimi: Kalkolitik, Tunç, Demir Çağları, Hitit Dönemi yerleşmeleri, İlkçağ, Ortaçağ ve Osmanlı Döneminde yerleşim faaliyetleri.
5 Türkiye’deki Yerleşmelerin Fonksiyonel Özelliklerine Göre Tiplendirilmesi: Kırsal Yerleşmeler, Kentsel Yerleşmeler: Şehirler ve Kasabalar
6 Türkiye’deki yerleşmelerin nüfus miktarlarına göre sınıflandırılması .
7 Türkiye’deki Yerleşmelerin İdari Fonksiyonlarına Göre Tiplendirilmesi
8 Türkiye Nüfusu: Nüfusun tanımı, Nüfus miktarı, Nüfus Dağılışı, Nüfus Yoğunluğu, Bağımlı Nüfus, Nüfus Artış Hızı vb. kavramlar
9 Sayım yıllarına göre Türkiye Nüfusu, Nüfus Hareketleri
10 2019 yılı TÜİK-ADNKS verilerine göre Türkiye Nüfusu
11 İllere göre Türkiye Nüfus Yoğunluğu ve Analizi
12 Türkiye Nüfusunun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri (Yaş grupları ve cinsiyet, iktisaden faal nüfus ve sektörel dağılımı.
13 Türkiye Nüfusunun İllere Göre Bölgesel Dağılımı
14 Türkiye Nüfusunun Coğrafi Bölgelere Göre Bölgesel Dağılımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688786&curProgID=999&lang=tr