Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD140Yazma Becerileri2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin çeşitli Türkçe yazılı iletişim durumlarında uygun kompozisyon çeşidini kullanarak daha akıcı, anlaşılır ve doğal iletişim kurma becerilerini daha ileri düzeyde geliştirmektir.
Dersin İçeriği Yazmak için okuma, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açımlama yaparak yeniden yazma; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; kompozisyon ve ödev raporu yazımı.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Okutman ELİF GİZEM KARAOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yazılı Anlatım El Kitabı, Ali Fuat Arıcı, Suat Ungan, Pegem Akademi Yayıncılık, 2017 Yazılı Anlatım-Nasıl Yazabilirim, Sıddık Akbayır, Pegem Akademi Yayıncılık, 2011 Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ayşegül Celepoğlu, Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Pegem Akademi Yayıncılık, 2017
Yazılı Anlatım El Kitabı, Ali Fuat Arıcı, Suat Ungan, Pegem Akademi Yayıncılık, 2017 Yazılı Anlatım-Nasıl Yazabilirim, Sıddık Akbayır, Pegem Akademi Yayıncılık, 2011 Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ayşegül Celepoğlu, Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Pegem Akademi Yayıncılık, 2017
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 10 5 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 71

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Paragraf seviyesinde daha önceden öğrendikleri fikir üretme, organize etme, planlama, gözden geçirme, düzenleme gibi adımları geliştirir.
2 Çeşitli alanlardan metinleri tanır ve ilgili kelimeleri bilir.
3 Fikirlerini birleştirme kabiliyetini sergiler.
4 Akademik bir tartışmanın nasıl yürütüldüğünün farkına varır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yazının Gelişimi, Yazı Çeşitleri, Türkler Arasında Yazının Gelişimi, Yeni Türk Alfabesi, Türkçenin Genel Özellikleri
2 Konu Alanı ve Niteliği Bakımından Yazı, Yazma ile ilgili Genel Bilgiler, Yazmanın Önemi ve İşlevleri, Yazmanın Öğrenci Gelişimine Katkısı, Yazar Kimdir
3 Yazı Niçin Yazılır, Yazma Becerisi Nasıl Kazanılır, Nasıl Yazar Olunur, Yazma Becerisinin Öğretimi
4 Yazma Yeteneğinin Gelişiminde Etkili Olabilecek İlkeler ve Unsurlar, Yazılı Anlatımın Unsurları
5 Yazılı Anlatımın Alt Yapısı, Yazılı Anlatımın Amaçları, Yazılı Anlatım Sorunları
6 Yazılı Anlatımın Temel Süreçleri Metinsellik Ölçütleri
7 Ara Sınav Açıklayıcı ve Tartışmacı Anlatım
8 Betimleyici Anlatım ve Uygulama
9 Öyküleyici Anlatım ve Uygulama
10 Düşünceyi Geliştirme Teknikleri, Yazılı Anlatım Türleri
11 Yazılı Anlatım Türleri
12 Yazılı Anlatım Türleri
13 Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulama
14 Yazılı Anlatım Türleri
15 Genel Tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688779&curProgID=999&lang=tr