Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD257Tüketici Davranışları2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders boyunca, tüketici davranışlarını anlamaya çalışmak üzerine odaklanılacaktır. Tüketicilerin nasıl ve neden satın alma kararları verdikleri, satın alma davranışı öncesinde, satın alma sırasında ve satın alma sonrasında, nasıl düşündükleri, hissettikleri ve davrandıkları öğrenilmeye çalışılacaktır. Ayrıca bu derste tüketici davranışlarının altında yatan önemli kavramlar incelenecektir.
Dersin İçeriği Tüketici Davranışı Kavram ve Özellikleri, Tüketici Davanışında Disiplinlerarası Yaklaşım, Tüketici Davranışı Genel Modeli, Psikolojik etkiler, Sosyo-kültürel etkiler, Tüektici Satın alma süreci
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi Volkan Temizkan https://avesis.karabuk.edu.tr/vtemizkan vtemizkan@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar ODABAŞI Y. (2012), TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI,T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2604 (Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU (Ünite 1) Doç.Dr. Meltem Nurtanış VELİOĞLU (Ünite 2, 6) Doç.Dr. Gülfidan BARIŞ (Ünite 3, 4, 5, ) Doç.Dr. Mehpare ARGAN (Ünite 8)

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %5
Sosyal Bilimler %80
Eğitim Bilimleri %10
Alan Bilgisi %5

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 30 450
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 18 466

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilmek
2 Tüketici davranışı modellerini değerlendirebilmek
3 Tüketici davranışının pazarlama stratejisi ile ilişkisini kavrayabilmek
4 Tüketici karar ve satın alma süreçlerini anlayabilmek


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tüketici Davranışlarına Giriş
2 Algı
3 Öğrenme ve Hafıza
4 Motivasyon ve İlgilenim
5 Tutumlar
6 Referans Grupları
7 Algılama ve İlgilenim
8 Tutum ve Değerler
9 Kişilik, Benlik ve Yaşam Biçimleri
10 Danışma Grupları ve Aile
11 Sosyal Sınıf ve Kültür
12 Tüketici Karar ve Satın Alma Süreçleri
13 Tüketici Davranışı Modelleri-Klasik Modeller
14 Tüketici Davranışı Modelleri- Modern Modeller
15 ARA SINAV
16 FİNAL
17 FİNAL


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688754&lang=tr&curProgID=999