Dersin Dili
|
İngilizce (%100)
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
This course is an introduction to the world of consumer behavior. The discipline borrows from several social sciences including psychology, sociology, and anthropology to explain behavior in the marketplace. In this course, the student will explore how perceptions, learning, memory, personality, and attitudes influence consumption behavior, how consumption changes during one’s life cycle, and how powerful cultural and subcultural influences are on consumers.1.Pazarlama teorileri, ilkeleri, stratejileri ve kavramları ile bunların nasıl uygulandığına ilişkin bilginizi geliştirmek; 2.Size firma içindeki pazarlama faaliyetlerini analiz etme fırsatları sağlamak; 3.Pazarlama kavramlarını ve teorilerini gerçekçi pazarlama durumlarına uygulamanıza olanak sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
This course is an introduction to the world of consumer behavior. The discipline borrows from several social sciences including psychology, sociology, and anthropology to explain behavior in the marketplace. In this course, the student will explore how perceptions, learning, memory, personality, and attitudes influence consumption behavior, how consumption changes during one’s life cycle, and how powerful cultural and subcultural influences are on consumers.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
textbook and presentation
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Okutman Akram Mohamad akramalhamad@karabuk.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Consumer Behaviour: Buying, Having, Being. Michael R. Solomon, Rebekah Russell-Bennett, Josephine Previte (2022).
|
|
ÜSD295 Consumer Behavior
|
|
|
|
|
|
|
|