Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD160Yaşam Boyu Spor2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yaşam boyu sporun bilimsel temellerini oluşturmak, bireye özgü bir egzersiz reçetesi planlama becerisi geliştirmek.
Dersin İçeriği Yaşam Boyu spor kavramı ve bilimsel temelleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç.Dr. Numan Bahadır KAYIŞOĞLU bahadirkayisoglu@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar E. Zorba. Yaşam Boyu Spor, GSGM yayınları, Ankara, 2000
Değerlendirme Ölçütleri.,

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Sağlık Bilimleri %40
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 2 30 60
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 80

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yaşam boyu spor kavramını açıklar.
2 Fiziksel aktivite, Egzersiz ve Spor Kavramlarını açıklayarak insana katkılarını boyutlarıyla ifade eder.
3 Karvonen Yöntemi ile ihtiyaç duyan bir birey için hedef kalp atım hızını hesaplar.
4 Direnç egzersizleri bilgisini ve uygulamasını geliştirir.
5 İhtiyaç duyan farklı bireyler için uygun egzersiz reçetesi oluşturur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkın bilgi ve dersin amaçlarının açıklanması. Yaşam boyu sporun tarihçesi. . .
2 Neden Fiziksel aktiviteye daha fazla ihtiyaç duyuyoruz. İnsan yaşamındaki değişiklikler. . .
3 Fiziksel aktivite, Egzersiz ve Spor Kavramları . .
4 Yaşam boyu sporun bilimsel temelleri. Fiziksel aktivitenin insana fiziksel etkileri. . .
5 Yaşam boyu sporun bilimsel temelleri. Fiziksel aktivitenin insana Bilişsel-Mental, Ruhsal ve sosyal etkileri. . .
6 Egzersiz reçetesi oluşturma sürecinde bireyi tanıma: Hedefler amaçlar . .
7 Egzersiz reçetesi oluşturma sürecinde bireyi tanıma: Kardiyak Risk Faktörleri, Geçmiş Spor yaşantısı ve Sağlık Sorunları . .
8 Vücut kitle İndeksi, Kalp atım hızı: maksimum, dinlenim , toparlanma . .
9 Karvonen Yöntemi ile hedef kalp atım hızı hesaplama . .
10 Karvonen Yöntemi ile hedef kalp atım hızı hesaplama . .
11 Egzersiz reçetesi: progresif yapı . .
12 Direnç egzersizleri: Kuvvet Çalışma yöntemleri ve hedefler . .
13 Direnç egzersizleri: Kuvvet Çalışma ilkeleri ve hipertansiyon ilişkisi . .
14 Örnek egzersiz reçetesi oluşturma . .


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688750&curProgID=999&lang=tr