Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD200Türk Düşünce Tarihi2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türk düşüncesini, bu düşünceye katkıları olan düşünürleri, ve yaşamış oldukları tarihsel kültür ortamları bağlamında Türk düşünürlerini tanıtmak.
Dersin İçeriği Türk düşünce tarihinin genel hatlarıyla öğretilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi Fahri Dağı fahridagi@karabuk.edu.tr
Öğr.Gör. Ülkü Hayriye İnci ulkuinci@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bozkurt, Ö. (2004). Türk İslam Düşüncesi Tarihi. Divan Yayınları. Ankara.
Özden, Ö. (2014). Türk Düşünce Tarihi. Arı Sanat Yayınevi. İstanbul.
Topdemir, H.G. (2014). Türk Düşünce Tarihi.Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. İstanbul.
Yakut, E. (edit.). Türk Düşünce Tarihi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Eskişehir. Şubat 2020.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %60
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 64

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Türk düşüncesinin dönemleri ve problemleri hakkında bilgi sahibi olmak
2 Türk düşüncesinin tarihsel gelişimi bağlamında Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerini tanımak
3 Türk düşüncesinin dünü, bugünü ve yarını hakkında bütünlüklü bir fikir sahibi olmak
4 Çağdaş Türk düşünce tarihi hakkında bilgi edinir
5 Tarihi kültürel mirasa sahip çıkma bilinci edinir.
6 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Düşünce tarihi ve Türk düşüncesi tabirleri
2 Türk düşüncesinin kapsamı ve problem alanı
3 İslamiyet’ten önceki dönem Türk düşüncesi
4 İslamiyetin etkisindeki Türk düşüncesi
5 Osmanlı Klasik Çağında Düşünce
6 Osmanlı Erken Dönemi Bilim Adamları (Dâvûd-i Kayserî ,Molla Fenârî ,Molla Lütfî)
7 17. ve 18. Yüzyıllarda Osmanlı Düşüncesi
8 19.Yüzyil Reformları ve Düşüncenin Gelişimi
9 II. Abdülhamit Dönemi Reformları, 19.Yüzyılda Düşüncenin Gelişimi
10 Düşünce Akımları
11 İbrahim Şinasi, Ahmet Cevdet Paşa ve Namık Kemal
12 Meşrutiyetten Cumhuriyete Düşünce Akımları, Yusuf Akçura ve Üç Tarzı Siyaset
13 Erken Cumhuriyet Dönemi Düşüncesinde Ana Eğilimler, Temel Akımlar ve Portreler
14 Muhafazakâr Düşünceden Portreler ve Ana Fikirleri, Çok Partili Yaşama Geçiş Süreci ve Sonrası Düşünceler, 1960 Sonrası Türk Düşüncesi
15 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688748&curProgID=999&lang=tr