Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD255Medya Okuryazarlığı2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Medya Okuryazarlığı dersinin amacı, katılımcıların, medyayı ve medyanın işleyişini öğrenmesi, kurguyu gerçekten ayırmayı ve medyayı eleştirel olarak izlemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Medya okuryazarlığı, eleştirel düşünce
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ebubekir IŞIK ebubekirisik@karabuk.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Medya Okuryazarlığı - Melda Cinman Şimşek , Nurçay Türkoğlu

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1 30

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Medyanın toplumsal etkilerini tanımlar
2 Medyanın gündem oluşturmadaki etkisini bilir
3 Medya okuryazarlığının doğuşunu ve gelişimini açıklar
4 Medya mesajlarının alt metinlerini çözümler


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 21. yüzyılda medya okuryazarlığı nedir?
2 Medya okuryazarı olmak
3 Medya okuryazarlığını önemli kılan başlıca koşullar
4 Medya okuryazarlığı modelleri
5 Medya okuryazarlığı ilkeleri
6 Medya okuryazarlığında farklı kuram ve yaklaşımlar
7 Medya okuryazarlığında farklı kuram ve yaklaşımlar 2
8 Ara sınav
9 Medya okuryazarlığının gelişimine katkıda bulunan önemli düşünürler
10 Medya okuryazarlığının gelişimine katkıda bulunan önemli düşünürler 2
11 Aktif birey- aktif izleyici - aktif öğrenci
12 Medya eleştirisi ve eleştirel pedogoji
13 Medya okuryazarlığı eğitiminde örnek ülke uygulamaları
14 Medya okuryazarlığı hareketi
15 Türkiye'de medya okuryazarlığı hareketleri
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688723&curProgID=999&lang=tr