Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD281Biyolojik Çeşitlilik ve Çevre Politikaları2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dünya ve ülkemiz biyolojik çeşitlik varlığı, biyolojik çeşitliliğin yasal süreçleri, biyolojik çeşitlilik ve orman ekosistemleri arasındaki ilişkiler, çevrenin kavramsal boyutu, çevre yasası ve çevre kurumunun örgüt ve yönetim yası ile yönetişimi dolayısıyla politikaları hakkında bilgi ve bilinç sahibi olmayı sağlamak.
Dersin İçeriği Dünyanın ve Türkiye’nin biyolojik çeşitlilik varlığı ve dağılımı, biyolojik çeşitlilik ve iklim değişikliği arasındaki ilişkiler, biyolojik çeşitlilik ve orman ekosistemleri, çevrenin tanımı ve kavramsal boyutu, çevre yasası, çevre kuruluşunun örgüt ve yönetim şekli, Türkiye’de çevre politikaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Ufuk COŞGUN ufukcosgun@karabuk.edu.tr
Dersi Verenler Prof.Dr. Ufuk COŞGUN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar TDM, 2011. İklim Değişikliği ve Ormancılık: Modellerden uygulamaya
FAO, 2003. Biodiversity
TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik
TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
TDM, 2011. İklim Değişikliği ve Ormancılık: Modellerden uygulamaya

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %50
Mühendislik Tasarımı %30
Sosyal Bilimler %10
Eğitim Bilimleri %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 8 2 16
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 58

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Biyolojik Çeşitliliğin tanımı ve unsurlarını kavrar.
2 Dünyamız ve ülkemiz açısından Biyolojik Çeşitliliğin öneminin farkına varır. Biyolojik çeşitlilik ve ormanlar arasındaki ilişkiyi algılar.
3 Biyolojik çeşitliliğin önemini oluşturan yasal süreçleri tanır. Biyolojik çeşitlilik ve iklim değişikliği arasındaki ilişkiyi anlar.
4 Çevrenin kavramsal boyutu ile çevre tanımı, çevre kurumsal yapısı, çevre yasası, çevre kurumu örgüt ve yönetim yapısı ile temel yasal alt yapıları hakkında bilgi ve bilinç sahibi olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Biyolojik Çeşitlilik kavramsal Boyutu, Biyolojik Çeşitlilik kavramsal Boyutu, FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
2 Biyolojik Çeşitlilik kavramsal Boyutu, Biyolojik Çeşitlilik kavramsal Boyutu, FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
3 Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
4 Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
5 Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
6 Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar Türkiye’nin Biyolojik Çeşitlilik varlığı ve korunan alanlar FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
7 biyolojik çeşitlilik ve sıcak nokta felsefesi biyolojik çeşitlilik ve sıcak nokta felsefesi FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
8 biyolojik çeşitlilik ve sıcak nokta felsefesi biyolojik çeşitlilik ve sıcak nokta felsefesi FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
9 Türkiye'nin Önemli Bitki Alanları Türkiye'nin Önemli Bitki Alanları FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
10 Türkiye'nin Önemli Bitki Alanları Türkiye'nin Önemli Bitki Alanları FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
11 TÜRKİYE’NİN BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK STRATEJİ PLANI VE AMAÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ TÜRKİYE’NİN BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK STRATEJİ PLANI VE AMAÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
12 TÜRKİYE’NİN BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK STRATEJİ PLANI VE HEDEFLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ TÜRKİYE’NİN BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK STRATEJİ PLANI VE HEDEFLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
13 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve UYUM POLİTİKALARI İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve UYUM POLİTİKALARI FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
14 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve UYUM POLİTİKALARI İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ve UYUM POLİTİKALARI FAO, 2003. Biodiversity TDM, 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik TDM, Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=688705&lang=tr&curProgID=999