Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD118Değerler Eğitimi2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Hamdi KIZILER
Dersin Yardımcıları Doç.Dr. İbrahim IŞITAN
Yrd.Doç.Dr. Hamdi KIZILER
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bridge, B. (, "Siz olsaydınız ne yapardınız?/Etnik değerler eğitimi. ", 2003

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %0

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 2 10
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 41

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur.
2 Değerler eğitimine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3 Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur.
4 Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri
2 Değerler eğitimi dersinin içeriği
3 Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi
4 Programlarda değerler
5 Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi
6 Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi
7 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelemesi
8 Ara sınav
9 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi
10 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi
11 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi
12 Projeyi uygulama
13 Projelerin değerlendirilmesi
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=687996&curProgID=999&lang=tr