Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÜSD117Manevi Danışmanlık ve Rehberlik2+0+000

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Üniversite Seçmeli Dersler Havuzu
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kişisel gelişim ve kişilik gelişimi arasındaki farkların neler olduğu hakkında değerlendirmelerde bulunulur.
Dersin İçeriği insanın manevi boyuttan incelenmesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi Uğur GÖZEL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İslami ilimlerde metodoloji meselesi I-II, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2005.
Tasavvuf el kitabı, Ed. Kadir Özköse, Ankara, 2012.
İnsan Din ve Özgürlük, İsmail Karagöz, Ankara, 2010
Tasavvuf, M. Mustafa Çakmaklıoğlu, Ankara, 2020.
Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, H. Kamil Yılmaz, İstanbul, 2012
internet kaynakları ve derste paylaşılan sunular

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 5 6 30
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 80

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tevhidin mahiyetini ve batıni yönünü öğrenir.
2 İnsanın kendisini tanımasını sağlar.
3 Tasavvufun sünnet ile ilişkisini temellendirir.
4 Rol model şahsiyetlerin etkilerini izah edebilir.
5 Tasavvufun eğitim sistemi olduğunu açıklayabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tevhidin fenomolojisi
2 İnsanın çok katmanlı oluşu ve kendini tanıması
3 Tasavvuf-Ahlak ilişkisi
4 Tasavvuf-Hadis ilişkisi
5 Hz. Peygamber (sav) ve hüküm koyma yetkisi
6 Mutasavvıfların Peygamber algısı
7 Teorik ve Amelî ahlak
8 Ara Sınav
9 Tasavvufun gayesi
10 Bir eğitim müessesesi olarak Tasavvuf
11 İslam'da ruhbanlık olmadığı ve itikafın boyutları
12 Tasavvuf-Mistisizm ilişkisi
13 Müstakil bir disiplin olarak tasavvuf (Fıkh-ı Bâtın)
14 İslam ahlakının kültürel-sosyal-siyasi hayata etkileri
15 Muhabbetin mahiyeti ve tesirleri (Ayet ve Hadislerle)
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=687995&curProgID=999&lang=tr