Yüksek Lisans - Eğitim Yönetimi - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi ALES
Program İçeriği
Türk Eğitim Sisteminin amaçlarını gerçekleştirmesi, okulların çağın gereklerini karşılayacak biçimde örgütlenmesine ve yönetilmesine bağlıdır. Ancak, sistemin etkili olarak işletilebilmesi için yöneticilik ve liderlik bilgi ve becerileri ile donatılmış profesyonel yöneticilere ihtiyaç vardır. Nitelikli okul yöneticilerine olan ihtiyaçların başlıca nedenleri şunlardır; (a) Hızlı teknolojik, sosyal, politik ve ekonomik gelişmelerin eğitime yansımaları, (b) Gelişmiş ülkelerdeki eğitim yöneticilerinin ve denetçilerinin çoğunluğunun lisansüstü eğitim almış olması ve bu ihtiyacın Türkiye de de hissedilmesi, (c) Öğretmenleri yönetecek ve denetleyecek kişilerin de en az onlar kadar eğitim alma gereksinimleri.
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Dr.Öğr.Üyesi Mahmut POLATCAN
Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Ali Çağatay KILINÇ
Tarihçe
Eğitim Bilimleri Bölümü, 2010-2011 öğretim yılında kurulmuştur. Eğitim yönetimi yüksek lisans programı 2016-2017 güz yarıyılından itibaren öğrenci kabulüne başlamıştır.
Kazanılan Derece
Anabilim Dalı mezunları;Eğitim Yönetimi alanı yüksek lisans diploması alarak "Eğitim Yönetimi bilim uzmanı" unvanını kazanırlar.
Kabul Koşulları
Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle Enstitüye başvururlar. Adayın başvurduğu lisansüstü programın türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir:1) Lisans diplomasına sahip olmak, 2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak. ALES sonucu yerine bu sınava eşdeğerliği kabul edilen uluslararası düzeyde benzeri sınavlardan Yüksek öğretim Kurulunca ilan edilen eşdeğer puanlar düzeyinde sağlanan puanlar Enstitü Yönetim Kurulunca kabul edilebilir. 3)Yüksek Lisans programına başvuran adaylar değerlendirme öncesinde yabancı dil sınavına alınırlar. Adayların yabancı dil ve mülakatlarının değerlendirilmesi, Anabilim Dalı Kurulu’nun önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen en az üç, beş ya da en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır. Yabancı dil sınavında başarı notu tam notun %60’tır. d) Yüksek lisans öğrenimine kabulde başarı notu; ALES standart puanının %70 i ve mülakat puanının %30 u alınarak hesaplanır. Mülakat, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek adaya mülakat notu verilir. Mülakat notu, 60’ın altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
Üst Kademeye Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler ALES ten geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görmeye hak kazanırlar.
Mezuniyet Koşulları
Yüksek Lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren, her yarıyıl tez çalışmasına ve tez danışmanınca ilgili Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığına her bir öğrenci için açılması önerilen ve Enstitü Kurulu kararı ile açılan “Uzmanlık Alanı” adlı derse kayıt yaptırmak zorundadır. Bu derslere ilişkin ilkeler Enstitü Kurulu’nca kararlaştırılır ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygulanır.
Mezun İstihdam Olanakları
Eğitim Yönetimi yüksek lisans mezunları; özel sektörün insan kaynakları departmanında ve Milli Eğitim Bakanlığı nın çeşitli kademelerinde uzman olarak çalışabilir.
Ölçme ve Değerlendirme
Programda, devam zorunluluğu bulunmaktadır. Toplam dönemlik ders saatinin %30’unda fazla devamsızlığı olan öğrenciler devamsız sayılmakta ve ilgili dersten başarısız olmaktadırlar. Notlar da dönemlik olarak belirlenmekte; vize (arasınav) notlarının %40’ı; final sınavının da %60’ı alınarak geçme notu belirlenmektedir. Uygulama derslerinde sorumlu oldukları uygulamalar ve bu uygulamaların raporlaştırılması sonucu değerlendirilmektedir.



https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=1310