Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının amacı; ilaç ve tıbbi cihaz sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duydukları temel mesleki bilgi, beceri ve tutumlara sahip, etik değerleri özümsemiş, etkili iletişim kurabilen, gelişime ve sürekli öğrenmeye açık, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip, yaratıcı, nitelikli tanıtım ve pazarlama elemanları yetiştirmektir.
Bu alanda yetişmiş meslek uzmanları, analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygulamakta, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmekte ve kullanmakta, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergilemektedir.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Uzmanları, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde, Türkçeyi ve beden dilini etkili ve doğru kullanma becerileriyle her türlü sağlık hizmetleri pazarlaması alanında temel tıbbi kavramlarını anlayarak anlatmakta ve kullanmaktadır. Edindikleri saha tecrübeleriyle sağlığın geliştirilmesi sürecinde ihtiyaç duyulan her ürünün pazarlama ve satışı alanında yetkinlik kazanmaktadırlar.
İnsan, toplum ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olan uzmanlar, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde; halkla ilişkiler, kişiler arası iletişim, pazarlama iletişimi, liderlik, satış yönetimi ve teknikleri konusundaki yetkinliğini etkili bir şekilde kullanmaktadır.
Program mezunları iş bulma imkânları açısından oldukça avantajlıdır. Bunun en önemli sebebi sağlık sektörünün çok geniş bir piyasa yaratmasıdır. Program mezunları mesleki yaşamlarında öncelikle ulusal ve uluslararası ilaç ve her tür tıbbi ürün üretip pazarlayan medikal firmalarında, ecza depolarında tıbbi satış temsilci vb. unvanlarla ve eczanelerde istihdam edilebilmektedir.
Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedir. Tıbbi ürün ve ilaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine yükselebilmektedir. Ayrıca alacakları medikal girişimcilik eğitimi sayesinde kendi firmalarını da kurabilmektedir.
Bu alanlarda dışında sağlık turizmi gibi alanlarda sağlık hizmetlerinin pazarlama süreçlerinde de görevlendirilebilmektedirler.