Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 60
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının amacı; ilaç ve tıbbi cihaz sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duydukları temel mesleki bilgi, beceri ve tutumlara sahip, etik değerleri özümsemiş, etkili iletişim kurabilen, gelişime ve sürekli öğrenmeye açık, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip, yaratıcı, nitelikli tanıtım ve pazarlama elemanları yetiştirmektir.



Bu alanda yetişmiş meslek uzmanları, analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygulamakta, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmekte ve kullanmakta, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergilemektedir.



Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Uzmanları, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde, Türkçeyi ve beden dilini etkili ve doğru kullanma becerileriyle her türlü sağlık hizmetleri pazarlaması alanında temel tıbbi kavramlarını anlayarak anlatmakta ve kullanmaktadır. Edindikleri saha tecrübeleriyle sağlığın geliştirilmesi sürecinde ihtiyaç duyulan her ürünün pazarlama ve satışı alanında yetkinlik kazanmaktadırlar.



İnsan, toplum ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olan uzmanlar, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde; halkla ilişkiler, kişiler arası iletişim, pazarlama iletişimi, liderlik, satış yönetimi ve teknikleri konusundaki yetkinliğini etkili bir şekilde kullanmaktadır.



Program mezunları iş bulma imkânları açısından oldukça avantajlıdır. Bunun en önemli sebebi sağlık sektörünün çok geniş bir piyasa yaratmasıdır. Program mezunları mesleki yaşamlarında öncelikle ulusal ve uluslararası ilaç ve her tür tıbbi ürün üretip pazarlayan medikal firmalarında, ecza depolarında tıbbi satış temsilci vb. unvanlarla ve eczanelerde istihdam edilebilmektedir.



Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedir. Tıbbi ürün ve ilaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine yükselebilmektedir. Ayrıca alacakları medikal girişimcilik eğitimi sayesinde kendi firmalarını da kurabilmektedir.



Bu alanlarda dışında sağlık turizmi gibi alanlarda sağlık hizmetlerinin pazarlama süreçlerinde de görevlendirilebilmektedirler. 


Bölüm Başkanı
Dr.Öğr.Üyesi Seliha Seçil Bayram
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. Melek Nur Acar
Program Başkanı
Öğr.Gör. Melek Nur Acar
Tarihçe
Tıbbi tanıtım ve pazarlama programı 2013 yılında Karabük Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılmış olup, program 9 yıldır aktif olarak eğitim öğretim vermeye devam etmektedir.
1.Öğretim 60 kontenjan ile öğrenci alımı gerçekleştirmektedir.

Kazanılan Derece
Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler tıbbi tanıtım ve pazarlama ön lisans diploması almaya hak kazanırlar
Kabul Koşulları
Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler.
Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir.
Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Üst Kademeye Geçiş
“Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama” programını bitiren öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde;
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
- Pazarlama
- Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
- Uluslararası Ticaret
- Uluslararası Ticaret ve Finansman
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programlarına geçiş yapabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalamalarını en az 2.00 düzeyine çıkarmış olmaları gerekmektedir.
Öğrencilerin programda 20 iş günü yaz staj çalışmasını başarılı tamamlamış olmaları da zorunludur
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlar ilaç firmalarında, ecza depolarında ve medikal firmalarda tıbbi mümessil, satış temsilcisi gibi unvanlarla görev alırlar. Tıbbi Mümessiller pazarın ihtiyacı olan ilaçları tanıtım ve pazarlama, rakiplerin pazardaki hareketlerine göre satış şartlarını belirleme, ilaç ile ilgili bilgileri aktarma, promosyonları ve bilimsel toplantıların düzenlenmesini organize etmek, tanıtımını yaptığı ilacın doktorlar tarafından hasta reçetelerine yazılmasını sağlamak gibi görevler üstlenirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az %70’ine ve uygulamalı derslerin en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notunda ara sınav %40 ve final sınavı %60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak zorunludur. Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Ortalaması 2.00’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2.00’ya yükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir.



https://obs.karabuk.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=448&lang=tr